Anna Holmquist appointed new MD for Strossle Sweden (in Swedish)

Anna holmquist

Strossle fortsätter att växa på den svenska och internationella mediamarknaden och förstärker nu organisationen med en ny VD för Strossle Sverige. Anna Holmquist, som precis flyttat hem från London, tillträder från och med den 8 augusti.

Anna Holmquist har gedigen erfarenhet av mediavärlden med bakgrund från både journalistik och content marketing i ledande roller på bland annat Houzz, Familjeliv och OTW i Sverige och utomlands.

- Strossle är ett oerhört spännande bolag med en fantastisk produkt som hjälper publicisterna att tillsammans få ut sitt innehåll till fler läsare. Dessutom är vi den största distributören av native-annonser och hjälper därmed mediahusen att tjäna mer pengar. Det är med stor glädje jag ser fram emot att få leda den svenska delen av företaget och tillsammans med teamet bygga vidare på det som grundarna har skapat, säger Anna Holmquist.

Strossle har snabbt etablerat sig på en majoritet av de svenska mediasajterna och används idag av fler än 200 publicister.

- I och med rekryteringen kommer vi att kunna ta Strossle Sverige till nästa nivå; fördjupa våra samarbeten och ge ännu fler sajter möjlighet till fler läsare av både innehåll och annonser. Med Anna i Sverige kan jag dessutom fortsätta fokuseringen på våra övriga 9 marknader och fortsatt utlandsexpansion, säger Magnus Hultman, VD Strossle International.

Strossle startade 2013 och erbjuder en plattform som hjälper publicister att öka trafiken till sitt innehåll och annonsörer att tjäna mer pengar på så kallad native reklam. I Sverige används Strossle av mer än 200 publicister.

Anna Holmquist tillträdde den 8 augusti.

Om Strossle:

Strossle är ett snabbt växande mediabolag som tillhandahåller en plattform för rekommendationer och syndikering av innehåll för digitala publicister. Varje dag förbättrar Strossle mediaupplevelsen för miljontals människor genom att ge dem förslag på mer intressant innehåll och mer relevanta annonser. I dag används Strossle av hundratals publicister i Europa och har en samlad räckvidd på miljontals besökare per vecka.

Företaget grundades 2013 och har kontor i Stockholm, Malmö, Helsingfors, Oslo, Köpenhamn, Amsterdam, Madrid, Bratislava och Milano.

Magnus Hultman, VD Strossle
epost: magnus.hultman@strossle.com